My Memory

Monday, April 12, 2010

"Temanku...Customer"

Hari ini aku ada seorang “customer” perempuan dan dia memakai purdah. Walaupun aku dan dia baru pertama kali berjumpa namun seperti kami pernah kenal lama. Banyak topik yang kami bualkan. Tetapi metilah dia banyak cerita tentang agama sebab dia seorang ustazah kat madrasah Tawau. Semasa dia bergambar aku sangat suka lihat mukanya seperti bercahaya dan amat bersih sekali. Itulah pada pandangan aku terhadap akak tu. Disebalik cerita ini aku ingin berkongsi sesuatu dengan sesiapa sahaja. Biarpun individu tersebut baru pertama kali kita kenali namun melalui hubungan silaturahim yang baik, kita seolah-olah ingin bercerita dengan tentang semua topik dengannya. Tiba-tiba hati kita ingin berkongsi cerita dengan mereka. Begitulah yang aku rasakan tiap kali aku bertemu dengan “customer”aku. Sehingga kini mereka akan memanggil aku dengan gelaran “akak ramah”. Tua atau muda aku lebih suka mereka panggil aku “akak”. Aku gembira mereka memanggil aku “akak” “akak” dan “akak”. Tetapi aku tak paksa juga mereka untuk memanggil aku begitu. Hanya “customer” yang benar-benar rapat dengan aku mereka dah tahu aku orang yang macam mana.

No comments:

Post a Comment