My Memory

Tuesday, April 6, 2010

Goog Luck...

Aku terasa seperti sedang mengira hari yang berlalu tak kira berapa banyak masa yang aku ada. Aku selalu inginkan masa bergerak lebih cepat dan pergi membawa seribu satu cerita yang aku miliki. Macam aku ini tamak sangat tapi setiap hari aku amat bermakna kini kerana aku memiliki cinta yang paling sejati dalam hidup aku. Dahulu aku sering kehilangan arah tapi sekarang aku semakin matang walau kadang-kadang aku seperti budak kecil yang perlukan belaian. Dah lumrah hidup manusia saling memerlukan. Tapi bagi aku sekarang ada perkara yang penting yang perlu aku selesaikan secepat mungkin. Aku ingin pergi jauh bukan untuk lari dari kenyataan hidup tapi mencari sesuatu yang akan merubah hidup aku. Bukan cari pasangan hidup tapi kerja lain selain kat “CC” ini. Aku ingin mencuba kehidupan lain di tempat lain yang pasti tempat itu masih di Sabah. Aku tidak ingin meninggalkan keluarga aku lagi kerana aku punya seorang nenek yang aku tahu satu hari nanti kami akan terpisah walau aku harap hari itu tidak akan datang tetapi kematian adalah sesuatu yang pasti. Nenek adalah segalanya bagi aku. Berkali aku sakiti hatinya berkali-kali dia akan menunjukkan rasa sayangnya bukan kerana simpati tetapi itu kasih sayang seorang nenek kepada cucu. Aku akan berasa senang hati dapat menulis sesuatu yang betul-betul lahir dari hati. Mungkin belum terlambat bagi aku untuk mencoret kisah hidup aku. Kita tidak tahu akan kedatangan ajal tetapi kita boleh bersedia dari awal. Aku ingin berusaha membina impian aku untuk berjaya. Walaupun aku belajar tidak setinggi mana tetapi itu tak bererti aku akan putus asa. Doakan aku berjaya dalam pencarian ini..

No comments:

Post a Comment