My Memory

Sunday, April 18, 2010

hidup...

Hidup ini bukanlah sesukar yang kita selalu bayangkan. Tetapi kadang-kadang cara untuk kita melalui satu hari yang penuh memerlukan banyak pengorbanan. Bagaimana dan sanggupkah kita melakukan pengorbanan? Tentu jawapannya “YA” bila pengorbanan itu untuk kebahagian sesiapa sahaja dan membawa makna kepada orang yang berada disisi. Lebih-lebih lagi bila kita terpaksa melakukan sesuatu bukan diatas kehendak diri. Begitu payah untuk kita menggembirakan semua insan yang berada disisi kita. Masing-masing memerlukan perhatian dari kita. Sehinggakan hati kita terluka tanpa disedari. Diri terabai tetapi adakah mereka pedulikan kita??.. menggembirakan orang lain kadang-kadang mengundang rasa letih yang amat sangat. Segala penat lelah itu tiada erti berbanding dengan kegembiraan yang kita perolehi. Begitulah kehidupan semua tidak akan tercapai tanpa pengorbanan. Menulis sesuatu yang lahir dari hati membuat aku jadi lebih tenang dan ceria. Tanpa aku luahkan pada sesiapa aku mampu mencari kebahagian aku. Tetapi teman paling sejati akan sentiasa ada disisi walau aku kemana sahaja. Aku yakin padaNYA… kerana DIA selalu ada buat aku. Aku tak pernah keseorangan. Walaupun dahulu aku pernah merasa bahawa dunia ini tiada tempat dan teman sejati buat aku. Sekarang aku mula menerima segala perubahan yang perlahan-lahan dalam diri aku. Alhamdulillah…walau terkadang aku mudah terpengaruh dengan emosi namun sedikit demi sedikit aku mula dapat mengawalnya. Tentu belum terlambat….

No comments:

Post a Comment