My Memory

Wednesday, April 7, 2010

mmmmm.....

Hari ini awal pagi aku dah naik benggang dengan sekumpulan semut yang suka sangat menggigit orang. Dah puas aku halau tapi tetap degil nak gigit orang. Duhai sang semut yang jahat-jahat kenapa agaknya korang semua sangat dan tersangat nakal. Dah tak ada orang nak buat lawan semut dah jadi mangsa aku. Huhuhu… Kenapa agak-agaknya budak sekarang ini suka sangat menggunakan mulut yang sangat lancang dan suka hati je menghina orang. Amat mudah mengeluarkan perkataan yang tak sedap untuk didengar. Binggit juga telingga aku ini tapi apa yang boleh aku buat. Mereka semua “customer” terpaksalah aku pekakkan telingga dan buat-buat fokus dengan apa yang aku buat sekarang ini. Macam lirik lagu nasyid tu “jagalah hati jangan kau kotori” hehehe… sekarang baru pukul 10.37 am. Aku dah rasa lapar walhal tadi pagi aku dah sarapan juga. Duhai perut yang sentiasa lapar sabar tau tak lama lagi “time Lunch” tunggulah nasi dan lauk-lauk semua. Hahaha...( gelak dalam nada yang jahat )Tak sabar aku tunggu saat bercuti bulan hadapan aku nak pergi ke tempat kelahiran aku. Mudah-mudahan boss bagi cuti kalau tak siap boss aku pujuk rayu sambil buat muka yang amat sayu dan sesayunya…bayangkan… berapa jam dari sekarang aku akan balik rumah. Bila balik rumah tempat yang aku rindu adalah katil dan “Loma” yang sentiasa menemani tidur aku dan semua ahli keluarga aku.

No comments:

Post a Comment