My Memory

Monday, April 5, 2010

Duhai Nasib Sang Ular...

Hari ini aku berhadapan dengan seekor ular yang betul-betul wujud dihadapan aku sambil menegakkan badannya. Aku yang macam separuh sedar dari mimpi bagaikan tak percaya dengan “benda” yang berada dihadapan aku ketika itu. Tindakan pantas yang mampu aku lakukan adalah naik atas meja sambil pejamkan mata. Aku takut ular bercampur sekali dengan rasa geli. Aku sendiri tidak tahu dari ular itu datang tiba-tiba dah berada dibawah kerusi. Rasanya semangat aku dah tak bersatu dengan badan aku. Nasib aku baik ada seorang pelanggan yang sedang “online” di kedai waktu ini. Dengan pantas “adik” itu mengambil batang penyapu dan menahan ular itu dari terus bergerak. Akhirnya ular itu tewas ditangan budak yang berani itu. Walaupun ular itu membahayakan, tetapi aku tidak sampi hati untuk melihat budak itu membunuh ular tersebut. Aku hanya pejamkan mata serapat-rapatnya sambil memalingkan badan aku kearah belakang. Itulah pengalaman aku pada hari ini.

No comments:

Post a Comment