My Memory

Monday, April 19, 2010

ok atau tak...???

Pernakah anda atau sesiapa saja mendengar irama lagu yang begitu indah sewaktu anda bersendirian dan bukan dalam keadaan termenung. Satu irama yang membuatkan kita berasa tenang dan bebas dari semua masalah. Seolah-olah irama tersebut tercipta untuk kita seorang. Irama kedamaian yang lahir dari hati membuatkan kita mengukir senyuman tulus ikhlas tanpa paksaan sesiapa walaupun saat itu kita sedang bersendirian. Macam keadaan aku sekarang juga senyum seorang diri. Agak-agaknya orang lain akan fikir aku ini dah tak waras lagi…. Duhai sang dinding dan meja-meja berkatalah dengan aku. Hahaha…… maka berkatalah sang dinding “cik akak leh tak jangan coret-coret badan aku dengan muka orang senyum dah banyak sangat cik akak coret” aku pun jawablah “Tak nak! Tak nak! Tak nak! Akak nak coret jugak. Sekurang-kurangnya ada juga yang senyum kat akak ni” Tiba-tiba sang meja menyampuk “wahai cik akak dan sang dinding lehkah jangan bertekak! Mej’a nak tido petang ni”……..barang siapa yang tak kenal dengan aku tolonglah fikirkan aku ini masih dalam tahap kewarasan seorang manusia yang normal….. Cuma cara setiap insan itu berbeza dan aku ada cara tersendiri….

No comments:

Post a Comment