My Memory

Thursday, April 22, 2010

Ruang Baru Buat Aku....:-)

Sudah beberapa hari kau mengikuti ruang perbincangan Ustazah Siti Norbahyah Mahamood dan Dato’Dr Hj Mohd Fadzilah Kamsa. Aku berasa gembira kerana dapat berbincang dengan rakan-rakan yang lain mengenai masalah yang berkaitan agama, hati dan perasaan setiap wanita dan lelaki, dan gejala sosial masa kini. Semua orang bebas memberikan pendapat masing-masing dan dapat bersoal jawab sesama rakan yang lain. Malah perbincangan ini dapat dikongsikan bersama kaum adam dan hawa. Tetapi aku hanya akan memberikan pendapat kalau isu tersebut menarik minat aku untuk berbuat sedemikian. Kalau aku tidak memberikan pendapat aku boleh baca pendapat rakan-rakan yang lain yang sememangnya baik-baik dan dapat memberi kesedaran pada aku tentang sesuatu perkara. Dimana selama ini aku hanya memandang perkara itu tidak penting. Walau kadang kala terdapat pendapat yang agak kasar sedikit bahasanya, namun akan ada rakan yang lain memberikan nasihat. Setiap orang akan ada pendapat yang berbeza dan amat menarik apabila terdapat perbahasan yang masing-masing ingin menegakkan kebenaran pendapat sendiri walau ada sebahagian rakan yang menafikan pendapat tersebut. “Part” paling “best” apabila ada pendapat yang berada diluar tajuk perbincangan dan akan wujudlah pihak yang meremehkan pandapat tersebut. Selepas itu akan wujudlah pula pihak yang mendamaikan….. kehadiran rakan-rakan dalam ruang perbincangan tersebut betul-betul menggamatkan suasana dan menceriakan hari-hari aku. Apabila ada tajuk perbincangan yang masuk “syllabus emotion” sememangnya amat menyedihkan dan memerlukan sokongan dari rakan-rakan yang lain. Hanya tinggal beberapa hari sahaja lagi maka genaplah sudah 17tahun ibu “PERGI”. Disebalik kesedihan ada sesuatu yang menggembirakan iaitu hari lahir adik bongsu aku yang akan menjangkau usia 17tahun “special gift”……

No comments:

Post a Comment