My Memory

Saturday, June 26, 2010

Duhai...sahabatku fahamilah daku...

Entah kenapa aku rasa semakin menjauh dari mereka tetapi semakin kerap muncul dalam minda dan hati aku selalu terbayang akan mereka. Seperti ada sesuatu yang belum terjawab dan sesuatu yang menarik aku untuk bersemuka dengan mereka. Sama seperti magnet yang saling menarik dengan kuat. Aku dapat merasai setiap kehidupan harian mereka. Kadang-kala aku perlukan mereka dan adakalanya aku rasa seperti mereka selalu memerhatikan aku. Mungkin hanya mainan perasaan yang selalu melekakan aku. Mungkin jua aku terlalukan merindui mereka semua. Banyak sangat perkataan “mungkin” dan tak pasti betul atau tidak. Menidakkan sesuatu yang pasti sama seperti menipu diri sendiri. Aku faham makna ayat tersebut dan mungkin aku maksudkan untuk diri aku sendiri atau orang lain. Berselindung? Bersembunyi? Lari dari kenyataan? Betul semua ini wajud dalam diri aku? Tetapi kenapa mesti aku? Aku yakin kami akan kembali seperti dahulu. Mesra, suka duka bersama dan sentiasa ada untuk satu sama lain. Tetapi aku belum bersedia untuk bertemu mereka. Sangat sakit bila mengenali seorang tetapi berpura-pura seperti tidak mengenali mereka. Bukan aku ingin membuang mereka dari kehidupan aku malah aku telah menjelaskan kenapa aku berbuat sedemikian dan aku harap mereka dapat memahami situasi aku sekarang ini. Sentiasa menafikan dan terus menafikan, dapatkah aku bertahan……. Sokongan demi sokongan aku terima aku harap dapat bertahan hingga ke akhirnya...

No comments:

Post a Comment