My Memory

Wednesday, May 19, 2010

"Tersalah Tafsiran"

Hari ini awal pagi lagi ada seorang "Customer" yang betul-betul buat aku "heart attack" tiba-tiba dan tanpa aku duga kebaikannya selama ini dengan aku tersembunyi niat yang aku kira baik jugalah. Adakah patut "tak patut 2x" dia meluahkan rasa hatinya dengan aku. Tidak aku terniat untuk melukakan hatinya, aku tidak mampu berkata apa-apa kerana lidah aku kelu hilang seribu bahasa. Mestilah aku tidak boleh jawab time itu sebab "Customer" aku yang lain pun ada masa itu juga. Aku hanya berkata padanya "kita hanya boleh jadi kawan kerana hati aku tidak teringin untuk bercinta lagi". Selepas itu, aku terus menyibukan diri dan membiarkan "dia" termanggu dengan jawapan aku. Pelik sangat orang sekarang ini atau aku yang pelik. Memang pelik kerana berbuat kerana ada niat tersendiri untuk mendekati orang lain. Aku tak salahkan "dia" dalam hal ini, mungkin sifat aku yang cepat mesra dengan orang lain telah menyebabkan dia salah faham. Aku harap "dia" akan bertemu dengan yang lebih sesuai. Aku lebih selesa dengan keadaan aku sekarang ini yang hanya memikirkan pasal keluarga dan kerja. Walau apa pun aku lebih selesa dengan hubungan persahabatan kami.

No comments:

Post a Comment