My Memory

Sunday, May 9, 2010

"Selamat Hari Ibu"

Hari ini adalah "HARI IBU" banyak rancangan kat TV yang menyiarkan cerita berkaitan ibu dan tidak kurang juga ucapan untuk ibu. Begitu banyak cara untuk meraihkan kasih sayang dan pengorbanan seorang ibu tapi hanya itu sahaja perkara yang aku mampu lakukan untuk ibu. Aku selalu mendoakan agar semua dosa-dosa ibu dapat di ampun dan memohon kesejahteraannya di sana semoga rohnya bersemadi bersama orang-orang beriman. Doaku yang tidak kering dan luput ditelan zaman. Kadang kala aku seperti seorang anak kecil yang memerlukan dakapan dari seorang ibu dan aku terlalu merindui dakapan itu. Dakapan seorang ibu dalam dunia ini masih tiada yang dapat mengantikannya kerana kehangatan dakapan itu tersangat membuatkan kita berasa selasa dan selamat. Permergiannya dari hidup aku banyak mengajar aku tentang makna kasih sayang sedari kecil sehingga kini aku tetap memdambakan kasih sayang itu. Seperti lagu nasyid kumpulan Hijjaz yang bertajuk " BELAIAN IBU"............walaupun sedih tetapi tiada sebab untuk membuatkan kita lupa untuk tersenyum. Seperti langit yang mendung akan menitiskan hujan dan selepas itu akan menghasilkan sebuah pelangi yang cukup indah. Samalah jua dengan kehidupan ini yang sentiasa menjanjikan sebuah kebahagian. Hanya terpulang dari kita untuk menghayati setiap anugerah terindah dari Yang Esa...cepat atau lambat pasti ada.........

No comments:

Post a Comment